vineri, 9 aprilie 2010

********************************* 11aprilie 2010 *************************

O întrebare dificilă

Într-o zi, Nastratin Hogea a intrat cu un coş în gradina vecinului său – era o zi cu vânt puternic – şi a început să culeagă legume, praz, morcovi şi ceapă.

Vecinul(acelaşi vecin dintotdeauna) a apărut, foarte iritat, şi l-a întrebat pe Nastratin ce face acolo.

- N-o să-ţi vina să crezi, i-a spus Nastratin, dar treceam pe acolo, pe strada, când deodata a început să bată vântul, un vârtej m-a luat pe sus şi m-a adus în grădina ta.

- Da, şi?

- Ei bine, vântul sufla atât de tare, încât a trebuit să mă agăţ de ce am găsit, ba de un praz, ba o salată... Dar vântul le lua şi pe ele!

- Pricep, a spus vecinul, aruncând o privire la coşul lui Nastratin. Dar poţi să-mi explici cum se face că prazul, morcovii şi toate celălalte sunt aranjate cu atâta grija în coş?

- A, da, a zis Nastratin. Asta mă tot întrebam şi eu de ceva timp, când ai apărut tu. Aveam exact aceeaşi nedumerire.



Tartina şi pisica

Se ştie că o tartină cade întotdeauna pe partea unsă cu unt. Iar pisicile cad întotdeaun pe picioare.

Astrofizicianul Michel Cassé, aflând, ca noi toţi, aceste două adevăruri confirmate de practică, a pus intr-o zi o altă întrebare, rămasă deocamdată fără răspuns:

- Dar cum cade o pisică unsă cu unt?


Un succes

Un om se întalneste cu un prieten şi il întreabă:

- Ce mai e nou? Nu te-am văzut cam de mult. Ce-ai mai făcut?

- Am avut un examen de constiinţă, îi spune prietenul.

- Şi?

- Şi l-am luat.


Poveşti filozofice din lumea întreagă

Cercul mincinoşilor 2

Jean-Claude Carrière

Editura Humanitas

Anul 2009

Traducere di franceză de Emanoil Marcu

Niciun comentariu: